Letnja Oluja
С напором се трудим да отворим очи док ми поред главе трешти: ''Опааа ун дос трес! Уно пасито паланте Мариа! Ун дос трес! Ун пасито патрас! Анке ме муера ора! Мариа! Те тјенго ке бесар!'' Покушавам да се концентришем на устајање, али тело је и даље сањиво. Не жели да слуша. Ајде, Марија, је'н два три! Магла се провлачи кроз прозоре, опкољава собу. Чекај, то није магла, него се очи опет предају и тону у сан....Музика не одустаје у својој мисији: ''Аси ес Мариа, бланка ком ел диа, перо ес венено си те кјерес енаморар...'' Устајем. Тетурам се. Падам преко неке столичице и затичем себе како се кикоћем на поду. Е, Марија, Марија, диж дупе! Доброооо. Зачујем лавеж паса који жељно ишчекују да их пустим напоље. Већ сам се разбудила. Мице моје мале, где њих да пустим да чекају. Јааооо Демијане не скачи на мене... Напољеее, ајде напоље! Ма јесам ти недостајала, мица моја мала, је л' јесам? Ццц, душа моја, а нећеш сад напоље, зима а? Мореее немој ја да те потерам! Мрштим се док гледам кроз прозор. Биће ово хладан дан. Грабим најдебљи џемпер који сам успела да нађем, облачим се, пакујем књиге на брзака... Гвирим мајци у новчаник, узмам довољно за доручак и трчим на аутобус.
Оу шит. Тек је 20 до 8. Овај неће бар још 15 мин. Могу и пешице, али је ледено, а и мрзи ме. Наилази једна раздрагана бакута. Окреће се ка мени. О не, не... Нисам ти ја добар саговорник...
''Је ли ти мала, а је л то аутобус чекаш?'' Чекам, виш да чекам, не мрзнем се за џабе бре! ''Него, виш да ће неки снег да падне, ихихи, ал ће снег да паднеееее! Него овај аутобус неће ни да дође, пази шта ти кажем!'' Одговарам јој да мора да дође, јер ја не смем да касним у школу. ''А који си ти разред? Трећи? У гимназију идеш? Ееее, моја је унука завршила гимназију. Сад је доле у Ниш, на филозофију. Не питај! Воли дете то! Саветовала је ја, ал' неће дете да послуша! Воли па воли! Тела и да студира и у Приштину да буде, ал' сам јој ја рекла да ћу се одрекнем ње! Сад плаћа иљаду евра годишње! Плаћа она, ал учи! Има једна Драгана, комшиница моја, њена мала књижевност уписала. Знаш је?'' Наравно да не знам шта је уписала, не знам ни ко је, не знам ни ко си ти, ни ко ти је унука, не знам ни ко сам ја тренутно, ни да л ће аутобус да дође или ће снег да падне, не знам да ли су ми се јадни кучићи вратили да се не смрзавају напољу, ни да ли сам случајно затворила врата да не могу да уђу! Не знам бреееее! ''Ама, ти ми дете много некако фино делујеш, нешто си баш насмејана од јутрос. А зима нека уватила, па све по кости! Кости су моје еее, ти си још млада не знаш ти! ''Је л' видиш да се смејем? Међутим, лице ми се изненада озарило кад спазих своју другарицу како прилази станици. А ево и аутобуса...
Јутро тече насмејано. Криви су ови моји из одељења! Нешто ме сви данас воле. Не питајте ме што, вероватно им нешто треба... Дође једна љуби ме нешто много, размишљам се шта ли је сад, да л' народ полудео ил шта? Крећем да попијем кафу, налећем на друга који трчи нешто по школи. ''Где си пош'о а?'' Већ је зашао у ходник ка подруму и само сам зачула неко ''Волим те!'' Ју ју ју, сви пошандрцали.
Час српског језика. Професорка доноси писмени задатак, ђаци жељно ишчекују оцене. Сви напети. Видим почела је од лошијих оцена. Видим задовољна и разочарана лица. Ћаскам са штребером, жали ми се како је своју тему истумбао. Наши радови остају последњи. ''Д.М. пет! Д. добро излагање, имаш пар грешака. :) У ствари се пише одвојено, не знам како си превидео то... И ко је остао, ахам, Марија...'' Устајем и идем ка професорки. Пружа ми вежбанку и са осмехом каже:''Врло оригинално излагање! Иновативно! Јасно си изложила став. Рад написан без грешке.'' 
Labels:
Reaktionen: 
15 Responses
  1. SydBarrett Says:

    Vidiš da je vežbanje pisanja po ovom blogeru donose rezultate. :D


  2. ТоМЦаа Says:

    О, браво, браво!

    Узгред, уствари се пише спојено. Бар тако каже тренутно важећи правопис. Мрзим правописе...

    Рекао сам ти да си развалила :D


  3. SalleX Says:

    Ја волим тако да прозборим пар речи са тим бакицама и декицама, ипак са њима ретко ко прича. Обично су сами код куће, супруг/а одавно оде па има вишак речи :)


  4. Нинџа Says:

    ''Ама, ти ми дете много некако фино делујеш, нешто си баш насмејана од јутрос. А зима нека уватила, па све по кости! Кости су моје еее, ти си још млада не знаш ти! ''

    :D хаха вр' текст :)))


  5. Владо: Хаха, и даље чекам тебе да почнеш!
    Томцее: Хвала, хвала :) Само сам цитирала професорку. :D Мукица моја...
    :Р Иначе, није то све! Данас сам након читања теме одељењу, добила аплауз који је трајао чак пар минута! <3 То је већ нешто, с обзиром да ови моји то никада не слушају...
    Сале: Колико ја видим, ова увек нађе саговорника! Срела сам је пре 15-ак минута кад сам се враћала из школе. Јавила ми се раздрагано и чак желела да застане да ћаска!
    Џинџо: То су прецизно пренете бакутине речи ;)


  6. ТоМЦаа Says:

    Не бих да будем хејтер, али питам се да ли су се договорили да ти аплаудирају пошто те је наставница исхвалила или су стварно разумели нешто од тога што си написала... 8)


  7. Нису се договорили веруј ми :( Након мене је читао један дечко предобру тему! Мнооого бољу од моје. Дечко је уметник речи! А не ова моја комерцијала. И нису га схватили јадног. :(


  8. ТоМЦаа Says:

    Ееех, јбг.

    Само не заборави једну ствар - тебе су сви наједном волели.


  9. Не заборављам то, не брини :)
    Само се надам да су бар на тренутак због уметности заборавили на своју сујету.


  10. jungle queen Says:

    Četitam, Lujo! Dobar je to tekst. I ja te volim :) I mi te volimo!


  11. Опа :) После онакве "тортуре" на станици, заслужула си пет, вала :) Нешто и за твоју душу ;)


  12. Četitam, Lujo! Dobar je to tekst. I ja te volim :) I mi te volimo!


  13. Ја волим тако да прозборим пар речи са тим бакицама и декицама, ипак са њима ретко ко прича. Обично су сами код куће, супруг/а одавно оде па има вишак речи :)


  14. О, браво, браво!

    Узгред, уствари се пише спојено. Бар тако каже тренутно важећи правопис. Мрзим правописе...

    Рекао сам ти да си развалила :D


  15. Владо: Хаха, и даље чекам тебе да почнеш!
    Томцее: Хвала, хвала :) Само сам цитирала професорку. :D Мукица моја...
    :Р Иначе, није то све! Данас сам након читања теме одељењу, добила аплауз који је трајао чак пар минута! <3 То је већ нешто, с обзиром да ови моји то никада не слушају...
    Сале: Колико ја видим, ова увек нађе саговорника! Срела сам је пре 15-ак минута кад сам се враћала из школе. Јавила ми се раздрагано и чак желела да застане да ћаска!
    Џинџо: То су прецизно пренете бакутине речи ;)


Постави коментар

Рејтуј пост ! Не може да шкоди.